بلاگ

11 راز و عجایب نقاشی‌ها و نقاشان معروف جهان

عجایب نقاشی های معروف جهان | رنگانا

عجایب نقاشی های معروف جهان

در این نوشته قصد داریم تا شما را با عجایب نقاشی های جهان و رازهایی از نقاشان معروف دنیا آشنا کنیم. برخی از این رازها برای اولین بار است که در رسانه های فارسی زبان توسط تیم رنگانا منتشر میشوند.

نقاشی که در بیمارستان روانی کشیده شد

شاید بشه گفت شب پر ستاره ونگوگ معروف ترین نقاشی دنیاست و کمتر کسی هست که به طریقی در حوزه هنر فعال باشه و این نقاشی را نشناسه. ونگوگ وقتی این نقاشی را میکشید به علت مشکلات روحی در بیمارستانی در روانی در شهر سن رمی دو پروانس فرانسه بستری بود و این نقاشی را از پنجره اتاقش کشید. شما میتونید تابلو رنگ آمیزی نقاشی شب پر ستاره ونگوگ را هم از فروشگاه رنگانا تهیه کنید و خودتون رنگ آمیزی کنید.

عجایب نقاشی های معروف جهان | شب پر ستاره ونگوگ | رنگانا
شب پر ستاره ونگوگ

باب راس و نامه ای از یکی از طرفدارانش که کور رنگی داشت

یک بار نامه‌ای از یکی زا طرفداران باب راس به دستش رسید که در آن نوشته بود او به دلیل کور رنگی نمیتونه نقاشی بکشه. باب راس هم پس از خوندن این نامه در برنامه تلویزیونی یک نقاشی بسیار زیبارو فقط با رنگ خاکستری و سایه های قهوه‌ای، آبی و سفید میکشه تا به اون طرفدارش بگه که میتونه نقاشی کنه که در زیر میتونید این نقاشی رو ببینید.

 Shades of Grey اثر باب راس | عجایب نقاشی های معروف جهان | رنگانا
Shades of Grey اثر باب راس

یک شب زندگی در نقاشی اتاق خواب ونگوگ

موسسه هنر شیکاگو از روی نقاشی اتاق خواب ونگوگ یک اتاق کاملا مشابه رو درست کرده که شما میتونید با قیمت هر شب 10 دلار این اتاق رو اجاره کنید. تمامی جزییات نقاشی در ساخت این اتاق با دقت رعایت شده. خیلی جذابه، مگه نه؟

اتاق خواب ساخته شده از نقاشی the bedroom ونگوگ | عجایب نقاشی های معروف جهان | رنگانا
اتاق خواب ساخته شده از نقاشی the bedroom ونگوگ

چهار نسخه از نقاشی جیغ ادوارد مونک وجود داره

نقاشی جیغ یکی از معروف ترین نقاشی های دنیاست که توسط ادوارد مونک کشیده شده او اولین نسخه رو در سال 1893 کشید و به نمایش کذاشت. در همون سال یک نسخه پاستلی از همون نقاشی کشید. نسخه سوم هم در دست مالکیت شخصیه و نسخه چهارم هم در موزه مونک نگهداری میشه.

نقاشی جیغ اثر ادوراد مونک | رنگانا | عجایب نقاشی های معروف جهان
نقاشی جیغ اثر ادوراد مونک

نقاشی مونالیزا معروف نبود تا اینکه از موزه دزدیده شد.

تا سال 1911 نقاشی مونالیزا اصلا معروف نبود و توجه خاصی بهش نمیشد با اینکه 350 سال قدمت داشت و به لئوناردو داوینچی متعلق بود ولی کافی بود تا از موزه دزدیده بشه تا نظر کارشناسان و مردم رو به خودش جلب بکنه. پس از دزدیده شدن، حتی بسیاری از مردم به موزه میومدند تا جای خالی نقاشی رو ببینند.

عجایب نقاشی های معروف جهان | مونالیزا | رنگانا
نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی در موزه

ونگوگ در زمان حیاتش فقط یک نقاشی فروخت.

ونگوگ با این که الان بسیار معروف و محبوبه و آتارش رو همه دوست دارند ولی در زمان حیاتش فقط تونست یکی از نقاشی هاش رو بفروشه. اسم این نقاشی The Red Vineyards Near Arles بود. که در اون زمان به قیمت 400 فرانک فروخت. این قیمت معادل 2000 دلار امروزیه. در واقع میشه گفت درآمد ونگوگ از فروش نقاشی هاش 2000 دلار بود. نقاشی که در زیر میبینید، همین نقاشیه که در متن بهش اشاره کردیم.

The Red Vineyards Near Arles | عجایب نقاشی های معروف جهان | رنگانا
The Red Vineyards Near Arles اثر ونگوگ

کسی هویت واقعی مشهور ترین هنرمند گرافیتی دنیا را نمیدونه.

مشهور ترین هنرمند گرافیتی دنیا که با نام بنکسی شناخته شده هویتی نامعلوم داره و هیچکس اسم واقعیشو نمیدونه. او بخاطر قطعات جنجالی با مضمون سیاسی بسیار مشهوره. البته برخی بر این باور هستند که او اصالتا انگلیسیه و در دهه هفتاد به دنیا اومده.

زن و مردی که در نقاشی گوتیک آمریکایی در کنار یک دیگر هستند، زن و و شوهر نیستند.

وقتی به نقاشی گوتیک آمریکایی اثر گرانت وود نگاه میکنیم در برداشت اول فکر میکنیم که این زن و مرد داخل نقاشی، زن و شوهر هستند ولی اینطور نیست، این زن و مرد، دندانپزشک و خواهر گرانت وود هستند که به درخواست گرانت وود نقش کشاورز و دخترش رو به عنوان مدل ایفا کردند.

عجایب نقاشی های معروف جهان | نقاشی گوتیک آمریکایی | رنگانا
نقاشی گوتیک آمریکایی

پدر کلود مونه نمیخواست فرزندش نقاش بشه، بلکه میخواست بقال بشه.

پدر کلود مونه با نقاشی کشیدن فرزندش مخالف بود و از او میخواست که نقاشی رو رها کنه و در بقالی کار کنه تا بتونه منبع درآمدی داشته باشه. اگر کلود مونه ای نحرف رو قبلو میکرد احتمالا امروز نقاشی نیلوفرهای آبی و یا سایر نقاشی های بینظیر کلود مونه وجود نداشتند.

عجایب نقاشی های معروف جهان | نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه | رنگانا
نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه

سالوادور دالی معتقد بود که او، برادر بزرگترش که مرده است در او تناسخ یافته است.

سالوادور دالی نه ماه پس از مرگ برادرش اعتقاد پیدا کرده بود که او از طریق تناسخ به برادر بزرگ ترش تبدیل شده و است و سالیان سال با این عقیده زندگی کرد.

نقاشی که در موزه برعکس نصب شده بود.

در سال 1961 در موزه هنر مدرن، یک نقاشی به مدت 47 روز برعکس نصب شده بود و هیچ یک از 116 هزار بازدید کننده متوجهش نشده بودند. در واقع حتی مسئولین موزه هم نمیدونستند که این نقاشی رو برعکس نصب کردند. اسم این نقاشی Le Bateau بود به معنای قایق. تا اینکه یک روز یک خانم متوجه شد که این نقاشی برعکسه. اما چطوری؟ اون خانم گفت این نقاشی یک قایق و تصویرش در دریاست. امکان نداره که جزئیات خود قایق از جزئیات تصویرش در آب کمتر باشه. در زیر این نقاشی رو در جهت درستش مشاهده میکنید.

عجایب نقاشی های معروف جهان  | Le Bateau | رنگانا
Le Bateau

شاید دوست داشته باشین آموزش شستن قلمو رنگ اکرلیک و البته مقاله جذاب راز مخفی تابلو شام آخر رو هم بخونید

منبع

2 فکر در مورد “11 راز و عجایب نقاشی‌ها و نقاشان معروف جهان

  1. نسترن گفت:

    چقدر این نوشته خوووووووووووب بود، خیلی دوستش داشتم. امیدوارم باز هم از این مطالب بنویسید.

    1. ادمین رنگانا گفت:

      ممنونیم از لطفتون. چشم حتما ادامه دار خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *