روانشناسی

روانشناسی رنگ و زندگی موفق تر

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

تا حالا از معنای رنگ ها و روانشناسی رنگ ها برای تغییر و موفقیت استفاده کردین؟ روانشناسی رنگ ها فقط برای شرکت ها و … کاربرد نداره بلکه همه میتونند با انتخاب رنگ مناسب، شرایط خودشون رو بهبود بدن.

زمانی که شما یاد بگیرین چگونه از رنگ ها استفاده کنین، میتونین به سادگی از آنها در محیط پیرامون خود و حتی در لباس هایتان استفاده کنید. به کمک رنگ ها میتونید احساسات واقعی خود را بروز دهید. تا حالا شده دلتون بخواد با رنگ آمیزی با مداد روی کاغذ یا با قلمو روی بوم احساسات خودتون رو بهتر درک کنید و بروز بدین؟ شما با خرید تابلو رنگ آمیزی که هم مخصوص بزرگسالانه و هم برای رنگ آمیزی کودکان کاربرد داره، میتونید این اینکار رو به سادگی انجام بدین.

روانشناسی رنگ ها - رنگانا

جالبه بدونید که در تحقیقات مشخص شده که 84 درصد مشتریان عامل خرید خود را رنگ برند اعلام کردند، پس تحت هیچ شرایطی تاثیر رنگ را دست کم نگیرید.
شما با شناخت رنگ ها نه تنها میتونید بر خودتان تاثیر بگذارید بلکه میتونید بر اطرافیانتون نیز تاثیر بگذارید تا موفق تر جلوه کنید.

رنگ یعنی چه؟

رنگ در واقع یک تجربه و درک شخصیه. یعنی چی؟ اشیا رنگی نیستند بلکه نور را منعکس میکنند و این ذهن هست که آنها را به صورت رنگ دریافت میکنه پس رنگ بیش از هر چیزی یک تجربه و درک شخصی است. البته رنگ ها تاثیرات مشابهی بر افراد دارند، مثلا قرمز انرژی دهنده و آبی آرامش بخش است.

از رنگ برای تغییر حس و حالتون استفاده کنید.

رنگ های محیط اطراف شما بر روی شما تاثیر میگذارند و مثلا بیشتر مردم مجذوب رنگ های آسمان هنگام غروب خورشید میشوند. تحقیقات نشان داده که رنگ قرمز باعث میشه ماهیچه ها سریع تر و با قدرت بیشتری حرکت کنند. روانشناسان پیشنهاد میکنند که اگر به آرامش نیاز دارید سعی کنید در ذهنتان یک اقیانوس آرام و پهناور را تصور کنید. این پیشنهاد به دلیل آرامش بخش بودن رنگ آبیه.

از رنگ ها برای تاثیر بر نگاه دیگران به خود استفاده کنید.

اگر شما برای محیط کارتون از لباس های سیاه استفاده کنید همکارانتون شما را فردی افسرده و غیرخلاق میبنند ولی اگر به جای لباس سیاه از آبی تیره استفاده کنید شما را فردی قابل اطمینان، وفادار و مهربان نشان میدهد و باعث جذب سایرین میشود.

از رنگ ها برای نفوذ و متقاعد کردن استفاده کنید

رنگ ها در فرهنگ های مختلف معانی مختلفی میدهند. مثلا ما کشورهای غربی را با رنگ قرمز برای کریسمس و روز ولنتاین میشناسیم. برای کسب و کارها شناخت این فرهنگ ها بسیار مهمه.


اگر شما بخواهید برای رییس شرکتتان یک فایل ارائه آماده کنید باید در انتخاب رنگ دقت کنید. رنگ آبی رنگی مناسب برای این کار است زیرا حس اعتماد را منتقل میکند، همانگونه که شرکت های بزرگی چون توییت، والمارت و اسکایپ از این رنگ استفاده میکنند.


رنگ سبز سمبل پول است و با عشق نیز در ارتباط است. همچنین اگر میخواهید در ارائه خود خبر بدی را به آرامی منتقل کنید از رنگ های با درون مایه سبز استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که رنگ سبز یک رنگ آرامش بخشه.


حال با خود فکر کنید که رنگ ها چه تاثیراتی میتوانند برا زندگی شما داشته باشند؟ اگر رنگ ها توانسته اند برای شرکت میلیون دلاری مفید باشند پس برای شما نیز مفیدند. از روانشناسی رنگ ها غافل نشید.

منبع: www.lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *