بلاگ, بوم رنگ آمیزی

تاریخچه بوم های آماده رنگ آمیزی

بوم آماده رنگ آمیزی چیست؟

بوم یا تابلو رنگ آمیزی شماره دار که هم مخصوص بزرگسالان و هم مخصوص رنگ آمیزی کودکان است، یک بوم نقاشی است که روی آن خطوطی با رنگ تقریبا خاکستری وجود دارد که در واقع خطوط و خانه های یک نقاشی است که باید رنگ شوند. داخل خانه های روی بوم یک شماره نوشته شده است و باید هر خانه متناسب با شماره اش رنگ آمیزی شود.

بوم رنگ آمیزی قدمت 71 ساله دارد.

بوم رنگ آمیزی در سال 1950 توسط مکس کلین و به کمک هنرمندش دان رابینز ابداع شد. مکس کلین یک مهندس و صاحب شرکت رنگ پالمر بود که در دیترویت، میشیگان و دن رابینز شعبه داشت.

البته اولین ثبت اختراع مربوط به بوم های رنگ امیزی مربوط به سال 1923 می باشد ولی این تابلوهای رنگ آمیزی از سال 1950 و توسط شرکت رنگ پالمر شهرت یافتند.

شرکت رنگ پالمر - تولیدکننده بوم های رنگ آمیزی - رنگانا
شرکت رنگ پالمر

شرکت پالمر پس از چندین سال تلاش توانست در سال 1991 برند موفق Craft Master را تولید کند و از آن 12 میلیون نسخه بفروشد که در نوع خود بی نظیر است.

بوم رنگ آمیزی craft master | رنگانا

این موفقیت باعث شد تا شرکت های دیگر نیز ترغیب شوند و وارد بازار رقابت شوند. این شرکت ها تابلوهای رنگ آمیزی مخصوص خود را تولید کردند.

شعار این تابلوها عبارت ” A BEAUTIFUL OIL PAINTING THE FIRST TIME YOU TRY ” بود.

این بوم های رنگ آمیزی به سرعت میان مردم محبوب شدند، زیرا به آنها اجازه میداد اثری هنری خلق کنند که قبلا توانایی آن را نداشتند.

تابلوهای رنگ آمیزی علاوه بر اینکه باعث میشوند تا اعتماد به نفس افراد بالا رود، به بهبود توانایی کنترل دست ها و بازوها کمک شایانی میکند و باعث میشود تا لرزش های کوچک در دست ها از بین برود.

همچنین به کودکان کمک میکند تا با رنگ آمیزی این تابلوها خلاقیت خود را بروز دهند و اگر استعداد و یا علاقه ای به نقاشی دارند آن را کشف کنند. خانواده ها باید حساب ویژه ای روی استعدادهای هنری کودکان خود باز نمایند زیرا این هنر است که دنیا را زیبا میکند.
منبع

درباره روانشناسی رنگ ها بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *