بلاگ

معروف ترین نقاشی های جهان و ایران

معروف ترین نقاشی های ایران و جهان

نقاشی، هنری با قدمت بسیار طولانی

نقاشی یک هنر باستانی است و قدمت آن به حدود 40 هزار سال پیش بازمیگردد زمانی که انسان های اولیه برای برقراری ارتباط با یکدیگر تصاویر مختلفی را با استفاده از زغال روی دیوار غارها می کشیدند اما نکته جالب توجه در مورد این هنر این است که حتی با شروع دوران مدرن و اختراع دوربین های عکاسی، فیلم و سایر فناوری های دیجیتال نقاشی همچنان به صورت یک هنر ماندگار باقی ماند و از بین نرفت. گالری های هنری در سراسر جهان تعداد بسیار زیادی از نقاشی ها را در خود جای داده اند اما تنها تعداد اندکی از این آثار مردم را عمیقا تحت تاثیر قرار داده اند و این تاثیر حتی تا قرن ها در ذهن و حافظه مردم ماندگار و جاودان خواهد ماند. در متن زیر به بررسی نقاشی های معروف جهان خواهیم پرداخت.

اگر به محصولات هنری حوزه رنگ آمیزی هچمون تابلو رنگ آمیزی بزرگسالان و تابلو رنگ آمیزی کودکان علاقه مند هستید، میتوانید از طریق لینک های همین پاراگراف به فروشگاه رنگانا سر بزنید و اطلاعات بیشتری راجع به این محصول به دست آورید.

نقاشی های معروف در جهان نتیجه استعداد طبیعی و نبوغ افرادی مانند پیکاسو، داوینچی و… است اما هر کدام از این آثار شامل یک داستان جالب و شنیدنی است. هر یک از آثار موجود در این لیست از نقاشی های معروف، از بهترین آثار موجود در سبک خود است که در طول تاریخ همواره مورد تحسین منتقدان و هنرمندان قرار گرفته است.

معروف ترین نقاشی های جهان کدامند؟

1- مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی معروف ترین نقاشی جهان:

گفته می شود معروف ترین نقاشی موجود در جهان نقاشی مونالیزا اثر داوینچی است. این شاهکار هنری به عنوان مهم ترین اثر موجود در موزه لوور پاریس است که همه ساله در معرض دید شش میلیون گردشگر قرار می گیرد.تعجب آور نیست که مشهورترین نقاشی جهان این زن مرموز با لبخند رمزآلود و معمایی است و نظریه های زیادی در مورد این که این زن کیست و چرا لبخند می زند وجود دارد برخی معتقدند این زن، لیزا گراردینی همسر تاجری معروف به نام فرانچسکو دل جیوکاندوست اما کارشناسان هنوز در این مورد اطمینان ندارند.

مورخان می گویند پیش از قرن 20 مونالیزا در خارج از محافل هنری کمتر شناخته شده بود اما در سال 1911 یکی از کارمندان موزه لوور این پرتره را دزدید و به مدت 2 سال آن را پنهان کرد در واقع می توان گفت این سرقت از آن زمان به ترفیع جایگاه این اثر درفرهنگ عامه پسند کمک به سزایی کرد. داوینچی از سال 1504 تا قبل از مرگش در سال 1519 روی این اثر کار کرد و این اثر در لیست نقاشی های معروف همواره حضور دارد.

مونالیزا اثر داوینچی | رنگانا

مونالیزا اثر داوینچی

2 – تابلو جیغ(scream) اثر ادوارد مونک :

این تابلو یکی از آثار نمادین مونک است که در سال 1983 خلق شده و امروزه در گالری ملی اسلو نگهداری می شود. این اثر در واقع احساس ترس را از طریق تصویر شخصی که در حال فریاد کشیدن است را  منتقل می کند. مونک چهار نسخه از این نقاشی را در دو رنگ و دو نسخه پاستلی خلق کرده است. او در حالی که برای پیاده روی عصر گاهی با دوستانش بیرون رفته بود ناگهان غروب خورشید را مشاهده کرد و از آن الهام گرفت. در این اثر مونک نگاهی صادقانه به مشکلات درونی و اضطراب خویش دارد او در مورد این اثر خود عنوان کرده: در آن لحظه رنگ آسمان به قرمز تغییر رنگ داد و من در حالی که میلرزیدم فریاد بی حد و حصر طبیعت را شنیدم.این اثر جزو نقاشی های معروف در جهان است.

تابلو جیغ اثر ادوارد مونک | رنگانا

تابلو جیغ اثر ادوارد مونک

برای مشاهده مقاله کامل نقاشی جیغ  اینجا  کلیک کنید 

3 – تابلو شب پرستاره اثر ون گوگ:

شب پرستاره مشهورترین اثر ون گوگ است که آن را در سال 1889 هنگام اقامت در پناهگاه سن پل ماسول خلق کرده است. این نقاشی وضعیت روحی آشفته هنرمند را در آن دوره منعکس می کند ون گوگ از بیماری پارانویا رنج می برد. در این اثر رنگ آبی بر نقاشی مسلط است و تپه ها تا حدی با آسمان آمیخته شده. دهکده کوچک در پایین نقاشی به رنگ قهوه ای، خاکستری و آبی قرار دارد در کل شهر با خطوط سفت و سختی ایجاد شده در اثر قطع شدن جریان ضربه های قلم مو است کل این اثر رویایی است و کاملا از تخیل ونگوگ ناشی شده است و هیچ یک از این مناظر مطابق با منطقه پیرامون سنت پاول یا نمای پنجره او نیست و این خصوصیات اثر را به یکی از نقاشی های معروف موجود در جهان تبدیل کرده است.

تابلو شب پرستاره اثر ون گوگ | رنگانا

تابلو شب پرستاره ونگوگ

4 – تابلو دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر:

این اثر که یوهانس ورمیر آن را در سال 1665 خلق کرده شاهکار هنری بسیار حیرت انگیز است که یک زن جوان به طرز حیرت آوری واقعی و مدرن است و تقریبا شبیه یک عکس است این زن که حدس زده می شود خدمتکار ورمیر باشد از  بالای شانه اش نگاه می کند و چشمانش را به بیننده قفل می کند و گویی تلاش می کند ارتباط صمیمانه ای بین قرون مختلف ایجاد کند این اثر یک پرتره نیست بلکه نمونه ای از یک سبک هلندی است کهtornie نامیده می شود و یکی از نقاشی های معروف و ماندگار در جهان است.

تابلو دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر | رنگانا

تابلو دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر

5 – شام آخر اثر داوینچی:

می توان گفت مشهورترین اثر هنری داوینچی است و یکی از نقاشی های معروف در جهان است که صحنه آخرین شام عیسی و شاگردانش را به تصویر کشیده است این اثر بارها مورد بازسازی قرار گرفته به دلیل این که آسیب های محیطی زیادی را متحمل شده است و روی دیواری در سالن غذاخوری صومعه سانتا ماریا دله گرازی در میلان ایتالیا قرار گرفته است و در دورانی که تصاویر مذهبی هنوز یک موضوع هنری غالب بود آخرین باری را نمایش می دهد که عیسی مسیح قبل از مصلوب شدن با شاگردانش غذا می خورد.

شام آخر اثر داوینچی | رنگانا

شام آخر اثر داوینچی

معروف ترین نقاشی های ایران کدامند؟

محمد غفاری ملقب به کمال الملک معروف ترین و بزرگترین هنرمند نقاش ایرانی است و خالق آثار بسیار ارزشمندی است که همواره مورد تحسین همگان قرار میگیرد. یکی از معروف ترین آثار این هنرمند تابلوی یهودی فالگیر بغدادی است که در آن یک فالگیر یهودی کهنسال  به همراه یک پیرمرد و پیرزن و دختری جوان به تصویر کشیده شده است این اثر ویژگی هایی بسیار منحصر به فرد دارد که نشانگر مهارت و تجربه هنرمند خالق این اثر است. زرگر بغدادی اثر دیگر این هنرمند بزرگ است که کمال الملک در آن به طرز ماهرانه ای یک زرگر اهل بغداد و شاگردش که کنارش نشسته را به تصویر کشیده است این اثر نیز یکی از معروف ترین نقاشی های ایران می باشد.

یهودی فالگیر بغدادی اثر کمال الملک | رنگانا

یهودی فالگیر بغدادی اثر کمال الملک

2 فکر در مورد “معروف ترین نقاشی های جهان و ایران

  1. ریحانه پارسا گفت:

    سلام مقاله بسیار عالی و جامعی دارید . معروف ترین نقاشی های جهان رو به درستی معرفی کردید . ممنون

    1. ادمین رنگانا گفت:

      خیلی ممنونیم ازتون بابت زمانی که گذاشتین و خوندین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *